Udstyr i B&U: kampagnefilm for Danmarks Cykle Union

Udstyr i B&U-rækkerne inden for cykelsport er et højspændt tema. Bl.a. fordi udviklingen med opgradering til bedre og dyrere professionelt udstyr i en stadig tidligere alder hos juniorerne i stigende grad presser både børn og forældre. Samtidig skaber udviklingen barrierer for at få nye unge ind i sporten. Med en kampagne på i alt tre webfilm sætter Danmarks Cykle Union fokus på, at det ikke er udstyret, der afgør, hvor langt man når i cykelsporten, men i høj grad parametre som fællesskab, træning og kost – og at man har det sjovt og hele tiden har noget at se frem til.

Kampagnen er resultatet af et tæt samarbejde med Danmarks Cykle Union samt deltagelse fra bl.a. en af Danmarks bedste mandlige cykelryttere, Michael Mørkøv. Derudover giver elitechef i DCU Morten Bennekou, forsker ved KU Lars Nybo, samt Jan og Alexander Louis Svenningsen hhv. træner og U13-rytter deres perspektiver på tendensen inden for optimering af udstyr og de vigtigste parametre for at komme langt med sin cykling.

#vielskercykelsport #sammenomsporten

  • Kunde: Danmarks Cykle Union
  • Kategori: Kampagnefilm web
  • Produktionshold: 1 person
  • Prisramme: Fra 15.000 kr.